خودرو کیا
نوشته شده توسط : صنعت کده

شرکت کیا که معمولاً با نام کیا شناخته می شود، یک شرکت خودروسازی چندملیتی کره جنوبی است که دفتر مرکزی آن در سئول قرار دارد. این دومین خودروساز بزرگ کره جنوبی پس از شرکت مادرش هیوندای موتور است. از سال 2015، شرکت کیا در اقلیت متعلق به هیوندای است.

این شرکت به عنوان بخشی از مجموعه هیوندای در سال 1944 به عنوان صنعت دقیق کیونگ سونگ تأسیس شد و بعداً در سال 1981 به کیا موتورز معروف شد. این شرکت با تولید ویلچر و دوچرخه شروع به کار کرد و سپس به کامیون‌های سبک، ون، اتوبوس و اتومبیل‌ها تبدیل شد. در دهه 1990، کیا توسعه خود را در بازارهای آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین آغاز کرد تا به یک برند جهانی تبدیل شود. شعار این شرکت "قدرت غافلگیری" است. در سال 2019، کیا بیش از 2.8 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخت که بیش از 50 درصد از این فروش ها از خارج از کره جنوبی از جمله چین است که سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو به فروش می رساند. این شرکت خودروهایی را با نام تجاری کیا موتورز تولید و به بازار عرضه می کند که در سال 1944 به عنوان بخشی از شرکت خودروسازی ملی سابق دونگ-ای موتورز تأسیس شد. نام "کیا" از حروف چینی-کره ای "京" (جینگ) به معنای پایتخت یا کلان شهر و "아" (a) به معنای آسیا گرفته شده است. تا سال 2019، کیا از سال 2014 تاکنون بیش از 2.8 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخته است.

شرکت کیا، که معمولاً با نام کیا موتورز شناخته می شود، یک تولید کننده بزرگ خودرو در کره جنوبی است. این شرکت در سال 1944 به عنوان صنعت دقیق کیونگ سونگ تاسیس شد، اما تا سال 1973 تولید خودرو را آغاز نکرد. نام "کیا" از حروف چینی-کره ای ki به معنای "بیرون آمدن" یا "بلند شدن" و a به اختصار ana گرفته شده است. "سپیده دم" یا "صبح". در سال 2014، کیا موتورز آمریکا با فروش 475102 دستگاه خودرو در ایالات متحده آمریکا، رکورد فروش را شکست و از تعداد فروش شرکت خودروسازی فورد در آن سال پیشی گرفت.





:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: